Bezrybne łowiska - Mazury

mariuszek_12

Skąd: Wołomin- Tłuszcz

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 07:34   Bezrybne łowiska - Mazury

czytałem ostatnio sporo o łowiskach mazurskich i muszę powiedziec, że jestem mocno rozczarowany opiniami na ich temat- same bezrybne łowiska- podobno kłusownicy i własciciele się do tego przyczyniają- czy są jeszcze jakieś "rybne łowiska" na mazuracz nie licząc komercyjnych? :bezradny:
catch & release

bobek13
Spławik :)

Skąd: Poręba Kocęby

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 12:48

Właśnie dobrze że ktoś założył taki temat byłem na mazurach a tam dupa 5 dni nęciłem i nic parę płotek i jeden mały karaś. Okoń brał i to sporo go brało na paprochy ale 15 cm max.
Nie wiem co z tymi rybami na mazurach pewnie kłósole buszują i odławiają :[ :[ :[
Lepiej odnieść porażkę z lepszym niż wygrać ze słabszym !!!

vanplesniak11
C&R

Skąd: Syców

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 13:10

Dobrze że pisze, bo chciałem w przyszłym roku na 2 tygodnie jechać na Mazury, ale raczej nie pojade ;p

Ferret
Administrator :P

Skąd: Gdańsk

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 15:27

Nie do końca zgodzę się z tym bezrybiem.. w lipcu byłem na mazurach koło Giżycka ponad tydzień i bywały dni świetne i beznadziejne.... Jednego dnia brały wzdręgi 30+ cm, a następnego totalnie nic.... O ile będzie Ci to pomocne, zdradzę, że najlepsze efekty uzyskiwałem od 4 do 6 rano
Spinning <3

b@rtek

Skąd: Giżycko

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 16:40

Bezrybnych łowisk na pewno nie ma. Może nie jest tak rybnie jak x lat temu ale da się ładnie połapać. Co roku padają na prawdę ładne okazy zarówno drapieżników jak i białych ryb. Na pewno nie jest gorzej jak w innych częściach Polski... Wiem bo łowię tu na co dzień i nie powiem efekty są niezłe.

Osulli

Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 18:44

hej
od 6 do 15 sierpnia byłem nad jeziorem Dadaj ( urlop)

z brzegu lipa to fakt - same małe ale jak spróbowałem z łódki i od 4 rano ( przy trzcinach ) to w 3 godziny 16 kilo ryb, ( leszcz do 35 cm, trochę płoci i wzdręg) zabawa przednia.
następny dzień nastawiłem się na spinning i tu trochę gorzej, - szczupaczki ledwo powyżej wymiaru, masa okonków na paprochy. brak sandacza :uoee:
ale ogólnie uważam za łowne to jezioro ponieważ łowiłem z marszu tzn bez kilkudniowych nęceń więc jak czytam że nie ma ryb to mi się śmiać chce.
Jestem zły od urodzenia, zjadam pączki w strefie cienia ...

Nakarm glodne dziecko

przemek1108
"Jak ktoś przestaje marzyć - umiera"

Skąd: Wołomin

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 19:45

Właśnie wróciłem do domu z pobytu w miejscowości Kretowiny gdzie jest jezioro Narie. Piękne jezioro piękne miejsce ale z rybami jakaś masakra co się okazało są tam odłowy sieciami. Od piątku na 4 wędki złowiliśmy z kumplem żeby nie skłamać może 20 płotek i chyba 2 okonki niewymiarowe. Fakt łowiliśmy z brzegu bo licencja na łódkę na 3 dni 70zł... To tyle jeśli chodzi o grunt.
A spinning jedno branie - jakieś małe muszelki... Drobnice było widać ale nie widziałem żeby coś za nią chodziło.
Tak więc pod względem wędkarskim odradzam ośrodek Krecik, w którym byliśmy. Ale jeśli chodzi o wyjazd w celu odpoczynku to jak najbardziej polecam bo jest bardzo fajnie. Cisza spokój i niskie ceny pobytu.

No chyba, że to teraz był taki okres bez brań. Nie wiem ale fakt jest taki, że świeżo złowionej rybki nie zjedliśmy..
YORK Warrior Jig 270 3-17g // Dragon Express Pro RD 530iT

Okręg PZW: Siedlecki
Skąd: Mokobody

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 09:20

Ja byłem tam właśnie tydzień wcześniej. Wrażenia i wyniki podobne (oprócz kilku ładnych gruntowych płoci). Rozmawiałem z kilkoma miejscowymi i podobno można na tym jeziorze połowić prawdziwe ryby ale nie w sezonie wypoczynkowym. A jeśli innego wyjścia nie ma to koniecznie z łódki. Słyszałem też, że całkiem ładne węgorze się tam czepiają.

mariuszek_12

Skąd: Wołomin- Tłuszcz

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 11:56

to mnie właśnie dziwi, bo na forum ludzie piszą o tych bezrybnych jeziorach, że kłusole tępią siatami, ale przeciez żeby wyżywic nasz kraj (a nie samymi rybami żyjemy) to nie potrzeba dewastowac naszych wód, jak to możliwe, że za granicą (cywilizowane kraje) sytuacja wyglada inaczej... ale moja znajoma sama widziala jak na Bełdanach "gospodarze" siatami przetrzebili pogłowie sandacza i innych cennych gatunków... kiedy zmini się ta nasza chora i wypaczona mentalnośc :[ :mysli: bo wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd, za co te kretyńskie składki :szok:
catch & release

Conquistador

Skąd: Wawa

Wysłany: Śro Sty 19, 2011 13:42

można by tu publikowac 'czarną listę' jezior ogołoconych z ryb... Moje typy na 2 pierwsze miesca to Nidzkie i Omulew - żeby ogołocic tak wielkie jeziora trzeba wykazać sie nie lada "kunsztem".

» Wędkarstwo, strona główna » Działy ogólne » Łowiska » Bezrybne łowiska - Mazury