Kłusownictwo

Wysłany: Śro Lut 27, 2008 14:38

Cytat:
NAJWIEKSZYM KŁUSOWNIKIEM JEST TEN PIE...... PZW

I Zgodze sie z tym i znowu narzekacie panowie w temacie nic sie nie zmieni z dnia na dzień czy wogóle kiedyś sie coś zmieni?
Pomogłem ci ? Kliknij :)
Manchester United Fan
FALUBAZ ZIELONA GÓRA
LEGIA WARSZAWA

Barteq
młody zapaleniec :)

Skąd: Szczecin

Wysłany: Śro Lut 27, 2008 15:10

Jak sobie raz na odrze siedziałem to do mnie policja na łodzi podpływa i papiery chcą ja im pokazuje a oni jacyś tacy zdziwieni :P

Maverik
Czytam z lustra wody :-)

Skąd: Żagań

Wysłany: Śro Lut 27, 2008 16:49

Mnie ostatni raz kontrolowali 2 lata temu na jeziorze podpłyneli łodzią z silnikiem i wyglądali jak by szli na walke bokserską albo na mecz i skoczyli z pyskami zrobili akcje jak by złapali jakiś kłusowników.
Pomogłem ci ? Kliknij :)
Manchester United Fan
FALUBAZ ZIELONA GÓRA
LEGIA WARSZAWA

kristoff

Wysłany: Śro Lut 27, 2008 19:09

do mnie też podchodzili jak "kozacy" ,ciekawe czy jakbym siedział z kilkoma znajomymi też by tak pewnie szli hehe ajajaj - pajace

Jarosław

Skąd: Zagłębie

Wysłany: Śro Lut 27, 2008 19:42

Maverik napisał/a:
wyglądali jak by szli na walke bokserską albo na mecz i skoczyli z pyskami zrobili akcje .

Takie są szkolenia aby nabrać odwagi i zdezorganizować przeciwnika psychicznie.
To co piszę to moje prywatne zdanie.

smerw4
Warszawa Wola

Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob Mar 01, 2008 18:48

Witam . Na kanałku żerańskim roi się od PSR "zawsze" jestem kontrolowany kilka razy dziennie nie wiem, jak to się w nocy odbywa, ale w dzień są i sprawdzają.

abdulian
nawrócony czesacz wody :)

Skąd: Kraków

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 11:15

A ja wam opowiem kilka moich przygód z kłusolami.

Kiedyś na Warmii u mojej babci, na przepięknym jeziorze Pierzchalskim (bardzo rybnej wodzie nota bene) widzieliśmy z kumplami (we 3) kłusoli jak stawiali siatki. Nieważne, że i tak w wiosce wszyscy wiedzieli kto co i jak, nikt sobie z tego sprawy nie robił. Nawet z tego ze siatki schną gdzieś tam komuś przed domem...

Wkur... nas to nieprzeciętnie, bo my młode kozaczki (mieliśmy po jakieś 18 lat więc już całkiem sporo) pojechaliśmy w dzień nad jeziorka celem wykąpania się ;) oczywiście oficjalnie :evil: nieoficjalnie natomiast nadmuchaliśmy taki wielki materac i popłynęliśmy po siatki. Ile się z tym namęczyliśmy to temat na oddzielną historię. Myśleliśmy że sprawna i szybka dywersyjna akcja potrwa 15 minut... Anyway zdołaliśmy wypiąć jeszcze żywe ryby, te które już padły popłynęły "niech coś je zje" i popłynęliśmy do brzegu. Zrobiliśmy zaje.... ognisko i spaliliśmy to co przytargaliśmy męcząc się do wieczora. Wracaliśmy z zajefajnym bananem na twarzy, że się udało ;) no i z sercem w gardle, że jak się dowiedzą to będziemy dawać dyla przed bydłem ze sztachetami. Powiem tylko, że sprawa wyszła na jaw tylko w formie podejrzeń ale było gorąco :)

Innym razem widziałem jednego gościa jak stawiał sznurki. Takie po 70, 80 metrów i ze 100 haków każdy. Znów poczekaliśmy z kumplem (wtedy mieliśmy po 15 lat, to był nasz "pierwszy raz" z kłusolami) aż gość wróci do wiochy i każdy z 3 sznurków wyjęliśmy, a następnie poprzecinaliśmy na 15 cm odcinki :) haki zabraliśmy oczywiście i zakopaliśmy w sobie znanym miejscu. Podobno wkur... gościa było nieprzeciętne, bo przez blisko 2 tygodnie zbierał rosówki żeby móc uzbroić te haki :) no i haki poszły się paść...

Moja ostatnia przygoda z kłusolem miała miejsce 3 lata temu niedaleko moich rodzinnych stron, nad Bugiem. Musiał to być jakiś "tubylec", a że wiedziałem że jestem tam jedynie gościnnie i w sumie dość przypadkowo, bo na stale jestem w Krakowie, więc zareagowałem nieco inaczej. Łowię sobie rybki i jest sympatycznie, a tu przychodzi jakiś kolo, tak na oko ze dwa razy starszy ode mnie a miąłem wówczas 25 lat :) podszedł, popytał i poszedł dalej. Miejscówka mi nie leżała, nie za bardzo brało, więc zdecydowałem się na przeprowadzkę. na te ostatnie 2 godziny połowu. Idę i widzę gościa, że "szarpie". Odłożyłem sprzęt do auta i idę do niego :evil: i gadam udając głupiego" "o widzę że innowacyjna metoda" i "a jak idzie", "a dużo się da tak złapać itp." gość pali głupa i opowiada, że to nie to samo co sznurek albo siatka, ale na razie nie ma czasu wiec tylko tak na chwilę przyszedł itd. Zmieniłem wtedy to, podszedłem do leszcza, wyrwałem mu z zaskoczenia wędkę i kazałem wyp... bo zadzwonię po straż graniczną i policję. Chciał się stawiać, ale dostał jednego strzała i rzucając w niebogłosy na przemian "policja", "złodziej", a także różnymi epitetami w mim kierunku zaczął się oddalać w kierunku miejsca zamieszkania.Myślę, że moje gabaryty zrobiły swoje (182 cm i około 90kg). Dla poprawy jego nastroju na jego oczach połamałem jego wędkę :) a następnie sprawdziłem czy dorzucę do drugiego brzegu (było raptem kilka metrów) co potem uznałem za idiotyczny pomysł... Anyway, ponieważ szybko przemyślałem sprawę i uznałem, że pacjent mógł udać się po posiłki i wrócić z tubylcami udałem się do domu :) nie wróciłem już w tamte strony.

Podsumowując - nigdy nie byłem kontrolowany przez żadną służbę. Kłusoli widziałem wielokrotnie, niestety tylko kilka razy udało mi się coś z tym zrobić - czy fizycznie, czy telefonując na policję. Farsą jest to co wyprawiają nasze służby, bo najgorsze jest to że kary za kłusownictwo są znikome a i tak wszyscy wiedzą kto kłusuje. Dlatego jak widzę jakiegoś leszcza nad wodą i widzę że mam szanse, to nie mogę się powstrzymać. Ale może po prostu taki już jestem, że się nie boję zwrócić komuś uwagę.

Ale się rozpisałem...

Pozdr

kris900
kris

Skąd: poznań

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 12:10

:brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo:
Tak trzymać, ja ostatnio po ciężkich rozmowach z właścicielem jeziora który w końcu wezwał ludzi do kontroli i efektem było skasowanie jednej łódki i kilku sieci ale wszyscy uciekli,zawsze coś

abdulian
nawrócony czesacz wody :)

Skąd: Kraków

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 12:35

kris900 napisał/a:
:brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo:
Tak trzymać, ja ostatnio po ciężkich rozmowach z właścicielem jeziora wezwał ludzi do kontroli i efektem było skasowanie jednej łódki i kilku sieci ale wszyscy uciekli,zawsze coś

Dokładnie - chociaż tyle.

Sprzęt pływający jest relatywnie tani, profesjonalne sieci do połowów kosztują nawet po kilkanaście (podobno do kilkudziesięciu) tysięcy złotych. Strata siatek przez kłusowników to już spory cios :) Najgorsze jest to, że ja spotkałem się z cwaniakami, którzy nie mieli własnych siatek, a po prostu płynęli i wybierali cudze...

nevolux
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lip 05, 2008 13:57

A u mnie na zbiorniku jest 13 kontroli w miesiącu :rotfl:

» Wędkarstwo, strona główna » Działy ogólne » Polski Związek Wędkarski » Kłusownictwo