Kroniki wędkarza podlodowego :)

GrzegorzM
Administrator

Ulubiona metoda: Spławik i feeder
Skąd: Złocieniec / Szczecin

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 12:44   Kroniki wędkarza podlodowego :)

Witam.
Założyłem temat by oddzielić jakoś wędkarstwo nie-podlodowe od podlodowego :)

W tym temacie piszmy relację z naszych wypadów nad wodę, relacje z przygotowań itp. Mile widziane fotki. Informujemy również o sytuacjach na różnych zbiornikach w Polsce (grubość lodu, prognozy itd.).

Ja zacznę :)

Praktycznie od roku czekałem na ten jakże wspaniały okres kiedy to jeziora skuje gruba warstwa lodu. W grudniu zapowiadało się doskonale, ścisnął solidny mróz i mimo, że tkwiłem na uczelni myślami byłem już na tafli. Od 23grudnia miałem czas wolny, w którym to planowałem rozpocząć łowienie. Niestety okazało się, że duża wartość mrozu nie znalazła odzwierciedlenia w rzeczywistej grubości lodu. Nie wiem jak u Was, ale u mnie do bodajże połowy grudnia utrzymywały się wysokie temperatury i woda nie była dostatecznie wychłodzona. Po pojawieniu się mrozów pobliskie "jeziorka" pokryły się lodem, jednak temperatura wody pod nim nie pozwoliła na odpowiedni przyrost grubości tafli. Duże jeziora do samych świąt zamiast lodem przyciągały uwagę unoszącą się nad nimi parą. Następnie złapała odwilż. Jak zwykle musiało się to stać wtedy, kiedy mogłem i bardzo chciałem pokiwać bałałajką :( Przedwczoraj wybrałem się na mały rekonesans na pobliskie jeziorko w celach treningowych. Lód w miarę możliwy (7-8 cm) pozwalał na w miarę bezstresowe stąpanie. Połowiłem trochę drobnorybu (płotki, okonki itp.). Prawdziwe łowienie mam zamiar zacząć w przyszły piątek 8 stycznia. W prawdzie mam tylko 2 dni na łowienie w czasie wolnym od studiów, ale mam zamiar ten czas w pełni wykorzystać tym bardziej, że prognozy są optymistyczne :) Jak to będzie? Nie wiem, na pewno będę na bieżąco zdawać relację do czego również i Was zachęcam. A jak tam wasz sezon podlodowy upływa? Jakie techniki połowu preferujecie? Na co będziecie się nastawiać? Ja tradycyjnie bałałajka z mormychą i garbuski :)

Zachęcam do dyskusji.

DamianS
0 limit.

Skąd: Warmia

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 15:00

Dzisiaj rano złapałem za cały sprzęt (spakowany już od kilku dni ;) ), wrzuciłem wszystko na sanki (polecam ten sposób transportu!) i ruszyłem na swoje jezioro. Piękny, prawie 10cm lód.
Pierwszy otwór, srebrno-złota 2 cm blaszka i po chwili pierwszy garbusek siedzi. Ale to blisko, przy trzcinach, postanowiłem wybrać się na jedną z górek. Po drodze chciałem "popukać" o kamieniste dno między trzcinami a górką. Wywierciłem dziurę i doznałem szoku. Lód miał jakieś 5-6cm. Jak dla mnie zdecydowanie za mało. Odpuściłem sobie dalszą wyprawę.
Jutro jeśli nic mi nie wypadnie wybiorę się na małe (niecałe 10ha) jeziorko w lesie. Jak widać na "moje" 500ha jeszcze jest za wcześnie.

Uważajcie na przepływowych zbiornikach, oby pierwszy lód dla nikogo nie okazał się ostatnim.

b@rtek

Skąd: Giżycko

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 15:33

DamianS napisał/a:

Oj święta racja. Dzisiaj już bez obaw chodziłem po lodzie(na większości jezior ponad 10cm) ale na którejś z kolei miejscówce po jednym uderzeniu piką wytrysnęła woda. Trzeba uważać...

A co do rybek:
Ja, jako że na Mazurach lód był względnie mocny, sezon rozpocząłem już 21 grudnia. No i cóż - zaczęło się wyśmienicie. Na jednej z pierwszych wypraw(lód około 6cm) trafiłem kilka ładnych garbusów i szczupłego(fotka w temacie "jak było na rybach"). Następne dni aż do świąt również zaowocowały dobrymi braniami. Zacząłem także powoli szukać miejscówki na leszcze. Jednak po pierwszym dniu nęcenia odwilż trochę mnie pohamowała, na szczęście tylko na kilka dni. Choć drapieżniki już tak nie żerują(albo ja nie umiem ich skusić :bezradny: ) to do tej pory trafiłem 1 szczupaka i 2 niebrzydkie okonki(o małych nie wspominam ;) ). Również leszcze powoli napływają na moje nęcone miejsce - narazie niezbyt licznie ale ważne, że są. Między półkilowymi maluszkami trafiają się pojedyncze całkiem przyzwoite, wczoraj zerwała mi się nawet jakaś większa sztuka(myślę że coś koło dwójki). I to tyle z rozpoczęcia sezonu. Oby lód trzymał jak najdłużej i rybki brały ;) Mam nadzieję że niedługo dołączę jakieś fotki :)

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 20:33

Dzisiaj, ale także 2 dni temu wybrałem się ze znajomymi na lód, na jeziorka w powiecie Drawski. Celem były okonie, ale jak się okazało okoń słabo żerował :( Łowilismy na błystki i poziomki. Jako przyłów ja w ciągu tych dwóch dni złowiłem 5 szczupaków z czego + 2 mi zeszły. Lód jest już naprawdę gruby, miejscami 12 cm, ale zdarzało się też miejsca gdzie nie miał więcej jak 4 cm :D , było to w miejscach gdzie często wiał wiatr ^^, więc uwaga !! pare fotek:

Ogólnie jeszcze raz powiem, że okoń słabiutko żerował, dało się wydłubać parę powyżej 25 cm, ale też trudno było no i parę to chyba dobre słowo bo były 2 o ile dobrze pamiętam. Mimo wszytko jestem zadowolony ^^ bo klimat takiego łowienia jest nie do opisania :)

GrzegorzM
Administrator

Ulubiona metoda: Spławik i feeder
Skąd: Złocieniec / Szczecin

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 20:58

borek napisał/a:
na jeziorka w powiecie Drawski

Toć to moje tereny. Gdzie łowiłeś?

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 21:14

Jezioro Szerokie i Orle małe ( niedaleko Kalisza). Na Orlim słabo, wręcz nic !! a na Szerokim coś się wydłubało ^^

granvorka

Skąd: Złocieniec

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 00:42

coś temacik słabo się rozwija :) więc napiszę parę słów ;p
w sobotę byłem z Grzegorzem na pobliskim jeziorku niedaleko szpitala w Kańsku, łowiliśmy na mormyszki z ochotką, efekt: kilkanaście malutkich okoków i płotek :)
w niedzielę natomiast byłem z użytkownikiem Klusek nad jeziorem Dłusko, złowiliśmy około 50okoni z czego największe osiągały 18-20cm ;d więc nic specjalnego, te dwie wyprawy traktuje jako dobrą zabawę i trening przed większymi łowami ;d

pozdrawiam :zdrowko:
Pozdrawiam
Kubuś :zdrowko:

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 13:25

granvorka to i tak bardzo ładnie, jak ja wtedy byłem to okoń nie dość, że słabo to jak jużbrał to drobny. Ja być może w weekend ruszam 2 razy ^^

granvorka

Skąd: Złocieniec

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 13:30

ee tam ładnie... w sobotę i niedzielę ruszam z Grzegorzem na dużo ciekawsze jeziorko :) na którym złowienie sztuki półkilogramowej nie jest żadnym osiągnieciem :) już nie moge się doczekac :)
Pozdrawiam
Kubuś :zdrowko:

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 15:12

No ja byłem na 2 takich jeziorach ^^ i jak wruciłem widać wyżej ... No ale życzę wam jak najlepszych połowów :)

» Wędkarstwo, strona główna » Działy ogólne » Pamiętnik Wędkarza » Kroniki wędkarza podlodowego :)