Odkrywcy

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 07:01   Odkrywcy

Warto czasami posługując się mapami Google przeszukać teren w poszukiwaniu nowych miejsc .Kiedyś razem z kolegami Robdemolka,Arturem MD i Fafim znaleźliśmy coś co wyglądało jak dziki zbiornik położony w lesie. Dojazd niby był, ale jak okazało się później tylko na mapie.Pierwsze co zrobiliśmy przed wyprawą to szukanie czyje to jest .Artur podzwonił po znajomych leśnikach i dowiedzieliśmy się ze jest to zbiornik przeciwpożarowy wykopany około 10 lat temu .

Po pracy spakowaliśmy się i wspólnie wyruszyliśmy w nieznanie . Droga jak pisałem wcześniej okazała się istnieć tylko na mapie - po przejechaniu 1/4 drogi leśnym traktem trzeba było zostawić samochód i dalej iść z przysłowiowego buta .Robiło się coraz bardziej grząsko i mokro ,po przejściu 2 km znaleźliśmy tablice "Użytek ekologiczny " i straszne mokradła .Wcześniej dzięki nawigacji GPS zaznaczyliśmy punkt gdzie znajdował się zbiornik .Las był tam tak gęsty,że nawet kiedy GPS pokazywał że jesteśmy blisko nic nie mogliśmy zauważyć .W końcu zobaczyliśmy wodę , naprawdę kawał wody .Co było ciekawe nawet śladu bytności wędkarzy ,czysto nie widać śladu po podpórkach ,robakach ani innych oznak naszych współbraci .Woda po prostu dziewicza ,dzikie ptactwo i jakieś kółka na wodzie dawały znaki,że woda żyje.Zbiornik miał dużą wyspę na środku i na końcu dobrze był zarośnięty Przy zbiorniku jest tablica "Punkt czerpania wody " . Rob wykonał kilka rzutów ale nic nie złowił .Głębokość to około 1,5 m do 2 m ale dużo jest wypłyceń. Zaczęło się ściemniać więc zebraliśmy się do domu ale pewnie tam jeszcze zawitamy .

Wystawiono 1 piw(a): roland    » Więcej szczegółów

nasu83
C&R

Skąd: Dolny Śląsk

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 09:14

Ciekawy kawałek wody :) i nie mały na dodatek. Ciekawe jakie ryby zamieszkują tą wodę.
Po fotkach wygląda na całkiem spory kawałek ukryty w lesie :)

roland

Pomógł: 1 raz
Skąd: Głogów

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 09:24

Tamtego roku właśnie dzięki satelitarnej mapie znalazłem podobne dwa stawy . Ryb mnóstwo wedarzy brak . Ryby nieboja się człowieka bo brodzac płocie podłpywaja do samych spodniobutów . Niestety mój raj został przez kogos odkryty i ten ktos ( niemoge go namierzyc ) strasznie śmieci , kiepuje pojary gdzie popadnie itp. Przyjdzie jednak kryska na matyska , niech mi się tylko napatoczy to mu ładne wezwanie do ssr wystawię .
C&R SSR

szpadel

Skąd: wschód

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 11:16

Hektores, wiesz, że Użytek ekologiczny to mini rezerwat i raczej jest tam zakaz wędkowania? ;) A już na 100% zakaz wjazdu samochodem :lol: Ale najlepiej o zakazach na tym terenie popytać w gminie na której obszarze znajduje się ten użytek, bo to ona go zakłada.
roland, normalna sprawa z tym podpływaniem ryb podczas brodzenia. Zawsze ryby będą się mniej płoszyć jeśli będziesz brodził niż podczas chodzenia po brzegu

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 11:38

Jesli jest to użytek ekologiczny czyli jeśli nie ma tablic można wędkować. Wedle przepisów nie wolno nam wędkować tylko w rezerwatach przyrody (i to nie do końca). Rybactwo, polowanie, wędkowanie dozwolone na zasadach ogólnych w parkach krajobrazowych, obszarach chronionego krajobrazu, zespołu przyrodniczo-krajobrazowego, użytek ekologiczny, pomnik przyrody, stanowisko dokumentacyjne.
Zbiornik to punkt czerpania wody a użytek ekologiczny to nie to samo miejsce .

W artykule jest napisane: Artur podzwonił po znajomych leśnikach i dowiedzieliśmy się ze jest to zbiornik przeciwpożarowy wykopany około 10 lat temu.To jeśli chodzi o wjazd

Kosa
Administrator

Ulubiona metoda: Feeder, spławik.
Okręg PZW: Zamość
Posty: 1940
Skąd: Biłgoraj

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 12:27

Dobrze macie, u mnie na takich zbiorniczkach nadleśnictwo wprowadza zakaz wędkowania :(

DamianHryniewicz
Captain Morgan

Posty: 1930
Skąd: Hattingen Nordhein-Westfalen

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 14:09

Hektores a brało coś chociaż ?

Maniek
Zakochany w Bugu

Skąd: Sobiborski Park Krajobrazowy

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 15:45

Kosa napisał/a:
u mnie na takich zbiorniczkach nadleśnictwo wprowadza zakaz wędkowania

U mnie też, chociaż wszyscy przymykają na to oko Większy problem jest że u mnie jest stanowczy zakaz wjazdu do lasu- i tu już nie ma przeproś- dwie stówki minimum. Za łowienie się mocno nie czepiają, ale za wjazd autem.... przerąbane.
Hektores, to nie moja sprawa, ale ja na Twoim miejscu nie reklamowałbym tej miejscówki- mam wrażenie że ma potencjał- ja bym ją porządnie sprawdził, jak trzeba to trochę zarybił, ale zostawił to tylko sobie i przyjaciołom- o takich rzeczach publicznie się nie pisze- to może przynieś więcej szkody niż pożytku. To taka dobra rada- skorzystaj lub nie.

Wystawiono 1 piw(a): Hektores    » Więcej szczegółów

Kosa
Administrator

Ulubiona metoda: Feeder, spławik.
Okręg PZW: Zamość
Posty: 1940
Skąd: Biłgoraj

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 15:49

Maniek napisał/a:

Chyba już po ptokach :D

Co do czepiania o łowienie to u mnie Maniek jest inaczej niż u Ciebie, na wjazd do lasu jeszcze oko przymykają ale z łowieniem gorzej, no ale te oczka co są u mnie to jednak nie w Parku Narodowym, bo podejrzewam, że o tych lasach piszesz luzik

Wystawiono 1 piw(a): Hektores    » Więcej szczegółów

Wysłany: Wto Sty 08, 2013 17:07

..Temat jest prosty jak drut Pierwsze trzeba znaleźć Drugie trzeba sobie załatwić zgodę na wiazd do lasu ..tu monitoring załatwia sprawę tak jak kolega pisał 200 lżej w kieszeni .Trzecia bardzo niedogodny dojazd w tych kilometrach sporo lepszych miejscówek .Napisałem ten post by zachęcić do poszukiwań a nie deptać i tak prze łowione miejscówki ,a kontakt z przyrodą i satysfakcja bezcenna .Pozdrawiam poszukiwaczy