Forum wędkarskie- wędkarstwo Największe forum wędkarskie w Polsce (dawne Wedkowanie.net). Wędkarstwo, PZW, filmy wędkarskie, metody połowu, testy sprzętu, przynęty i zanęty, łowiska, zdjęcia i gry wędkarskie. Posiadamy ponad 10 tysięczną społeczność, która napisała już przeszło 130 tysięcy wiadomości. Weź udział w dyskusji i dołącz do nas już dziś!
Redzior
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Posty: 93 Skąd: Poznań
Wysłany: Śro Sie 18, 2010 06:39 LPG czy Diesel?
Planuję na początku września wymienić mojego wysłużonego nissana na coś nowszego.Wybór padł na forda focusa, około 2000 roku,zależy jak się uda.I teraz tylko dylemat jak w temacie.Gaz czy diesel? Wiem że jeśli kupię auto z już istniejącą instalacją gazową ryzykuję że auto będzie miało spory przebieg a co za tym idzie ogólne zużycie i zmęczenie materiału na każdym froncie.Diesel?W mieście nie jest chyba aż tak bardzo ekonomiczny jak powiadają mity,a głównie po mieście będę się nim poruszał. Nie mam w tym temacie doświadczenia nigdy diesla nie miałem. Kupić benzyniaka i założyć gaz? Czy to się opłaca przy 10cio letnim aucie?
Mam mętlik w głowie, a nie bardzo się na tym znam,może ktoś z was mi coś podpowie?
_________________ Wędkarstwo-pasja na całe życie
AdSense
Skąd: Mountain View
Pomógł: nie raz
Fircyk81
Pomógł: 7 razy Wiek: 42 Posty: 182 Skąd: Zamojszczyzna
Wysłany: Śro Sie 18, 2010 07:54
A więc focus... Diesel to zapewne TDDI 90 km, bardzo dynamiczny i bardzo szybki. Jeśli chodzi o spalanie, to w trasie udało mi się zejść na 4,8 ( kombi). W mieście też pali niewiele. Wada ? - Przy około 180 - 200 tys przebiegu pada sterownik pompy wtryskowej ( w każdym ) . Koszt sterownik to około 1400 zł, do tego trzeba wymienić rozrząd bo wyciąga się pompę. Łapie 2000 zł.
TDCI chyba w tym roczniku jeszcze nie wychodził , ale to inna bajka jeśli chodzi o koszty napraw...
Benzyna? 1,6 - dość dynamiczny ale za to potwornie głośny pow 120 km/ godz. Diesel jest cichszy . Spalał mi na długiej trasie , dobrze załadowany około 7l benzyny/100 km. Rewelacji nie ma. Gazownika do niego trzeba dobrego. Gazu w mieście wciągnie pewnie sporo. Nie wywarł na mnie wrażenia.
1,8 - stary silnik z mondeo, osiągi niewiele lepsze od 1,6 a spalanie o wiele większe.
2,0 - dość duża moc przy odpowiednim spalaniu.
Osobiście wybrał bym diesla, jest bardzo zrywny, ma dobre przyśpieszenie, mało pali. Jeśli gaz , to raczej w 1,6 - ale tego silnika nie lubiłem.
Diesel ma sens i w mieście dzięki dobremu momentowi obrotowemu.TDDi mało awaryjny i dynamiczny.Niewrażliwy na paliwo tak jak TDCI.Wada to mały dołek przy niskich bardzo obrotach ale potem ładnie się wkręca i daje radę nieźle nawet w Mondeo kombi
Pomógł: 38 razy Wiek: 54 Posty: 1131 Otrzymał 23 piw(a) Skąd: Kielce
Wysłany: Śro Sie 18, 2010 09:18
Jeśli chodzi o trasę to zdecydowanie diesel , Wtedy można dostrzec zalety chodzi o małe spalanie .
Gaz ma swoje zalety czyli cena ale dochodzą takie elementy jak przegląd i regulacje i dodatkowo zabrane miejsce na butle . Ja osobiście wole diesla bez względu na markę no chyba że wolno ssący bo tam szału nie ma.
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Posty: 583 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Piastów
Wysłany: Śro Sie 18, 2010 09:22
Ja mam teraz diesla i powiem tak trzeba uważać bardzooo na jakość paliwa, u mnie widać to idealnie jak zatankuje na LUKOIL to spalanie mam i 9litrów a jak BP czy ORLEN to na trasie i 5 mam bez problemu.
Osobiście diesle ale one kosztują sporo dlatego myślę nad zakupem też Laguny ale III w benzynie 2.0 turbo i zapodać gaz.
_________________ Granat, dryga, worek na ryby i agregat .
Każda ryba jest do zjedzenia.
Ulubiona metoda: Spinning
Okręg PZW: Siedlecki
Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Posty: 715 Otrzymał 252 piw(a) Skąd: Mokobody
Wysłany: Śro Sie 18, 2010 11:49
Kolego sam się kiedyś zastanawiałem nad zakupem Focusa w dieslu. Co prawda wybór padł na Passata b5 1.9TDI ale rozmawiałem wówczas sporo z mechanikami i użytkownikami tego modelu. Bardzo sobie go chwalą. Musisz tylko przed upewnić się, czy silnik ma prawidłowe ciśnienie na cylindrach, bo podobno produkowana była przez 2-3 miesiące seria aut, u których dochodziło do takich awarii.
Redzior
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Posty: 93 Skąd: Poznań
Wysłany: Śro Sie 18, 2010 12:02
Fircyk81 napisał/a:
Przy około 180 - 200 tys przebiegu pada sterownik pompy wtryskowej ( w każdym ) . Koszt sterownik to około 1400 zł, do tego trzeba wymienić rozrząd bo wyciąga się pompę. Łapie 2000 zł.
Jesteś kolejną osobą która mi o tym mówi.To jednak daje mi do myślenia... Kontrkandydat focusa czyli golf IV zaczyna zyskiwać w punktacji
Ulubiona metoda: spinning
Okręg PZW: Tarnów
Pomógł: 59 razy Wiek: 39 Posty: 1092 Otrzymał 84 piw(a) Skąd: Aktualnie z Paryza
Wysłany: Śro Sie 18, 2010 12:06
Redzior napisał/a:
Kontrkandydat focusa czyli golf IV zaczyna zyskiwać w punktacji
Kolego nawet sie nie zastanawiaj tylko bierz golfa IV jesli masz taka opcje. Efekty zobaczysz pozniej. Najbardziej udany samochod (jesli mowa o nowych modelch) z fabryki volkswagena. Bije na leb wszystkie fordy ople czy fiaty.
Zgadzam się z tym co mówi su_mik Sam użytkuję 2 vw- golf i passat 1.9 TDI i jestem bardzo zadowolony. Zaleta VW przy fordzie to przede wszystkim dużo lepsza blacha i znacznie bardziej wytrzymałe i nie wrażliwe tak na paliwo silniki 1.9 TDI - te na pompowtryskach też.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Administracja nie odpowiada za materialy publikowane przez uzytkownikow. Uzytkownik rejestrujac sie na forum w peeni odpowiada za publikowane przez siebie wiadomosci. Wszelkie roszczenia w sprawie opublikowanych tresci prosimy zgaaszac do ich autorow.