Forum wędkarskie- wędkarstwo Forum wędkarskie- wędkarstwo Największe forum wędkarskie w Polsce (dawne Wedkowanie.net). Wędkarstwo, PZW, filmy wędkarskie, metody połowu, testy sprzętu, przynęty i zanęty, łowiska, zdjęcia i gry wędkarskie. Posiadamy ponad 10 tysięczną społeczność, która napisała już przeszło 130 tysięcy wiadomości. Weź udział w dyskusji i dołącz do nas już dziś!
Użytkownicy Mapa użytkowników Filmy Wędkarskie Dzienniki wędkarskie Targowisko Wyszukiwarka Album zdjęć  Kontakt 

Boleń

vamossss 

Pomógł: 2 razy
Posty: 52
Skąd: Dąbrowa Górnicza


Wysłany: Wto Sie 25, 2009 16:26   

6nt napisał/a:
Piękna, sportowa ryba stała się tam niemal chwastem, a pospolity do niedawna okoń - rarytasem...


Koledzy pomóżcie... Znam pewne jeziorko na którym ten boleń jest uważany za rybę nie do złapania, ma on doskonałe warunki. Ostatnio namnożyło się tego tyle że nie ma minuty żeby nie słyszeć przy samym brzegu ataku często wyskakują nad powierzchnie 80-tki. Pół metra od brzegu uderzają w ławice uklei, bo jest tam takie dno że od razu po 2 m od brzegu jest już 1,5m głębokości. Chodzą tam wędkarze ze spinningiem (zresztą ja też) i wiecznie bez efektów. Ukleje są takie wystraszone że stoją ciągle na głębokości 10cm przy samiutkim brzegu. Jak można przechytrzyć te rybska? Próbowałem na wahadłówkę Mors oraz na mniejszy wobler sandaczowo szczupakowy. Jak prowadzić przynęte szybko wolno czy z podskokami? głeboko czy przy powierzchni? Proszę podać konkretne modele przynęt. No i czy wogóle jest szansa na złapanie bolenia przy takiej dużej populacji uklei?

Dzięki z góry za pomoc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
AdSense

Skąd: Mountain View
Pomógł: nie raz
nurek1973
[Usunięty]



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 19:36   

Cześć,w stojącej wodzie jest ciężko złowić bolenia, ponieważ polując na ukleje zmienia miejsca ataku, pływając po całym terenie uderza w stado uklei w różnych miejscach tak że wydaje się że stado drobnicy atakowane jest przez spore stado drapieżników. Spróbuj prowadzić przynętę blisko powierzchni w szybkim tempie,może to być popper, wobler "boleniowy" jest tego sporo na allegro, może być też guma w kolorze perłowym, choć nie stanowi to reguły bo bolenie dobrze mogą brać na wirówki które okazać się mogą równie skuteczne lub lepsze. Pozostaje Ci tylko próbować, wyciągać wnioski a sukces będzie gwarantowany czego serdecznie życzę. :)
 
6nt 
SGL-W


Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Posty: 575
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: Warszawa


Wysłany: Wto Sie 25, 2009 19:47   

vamossss, podstawa to:

1. odpowiednia pora i do niej dobrana przynęta - we wrześniu już narybek, na który Bolki polują chętnie jest podrośnięty, więc 5-7 cm przynęta (podłużna wąska wahadłówka, guma, wirówka, wobler, popper itd) powinna być OK

2. odpowiednio dobrany zestaw - raczej zyłka niż plecionka (Bolek ją może dostrzec); polecam żyłkę nie za grubą, tak z 18

3. późnym latem i wczesną jesienią Bolki chętniej atakują pod wieczór niż w południe

4. odpowiednie rzuty - daleeeeko, żeby Cię skubany nie widział (zauważ, że większość ataków widzisz z dużej odległości)

5. prowadzenie przynęty - szybko przy powierzchni (tak do 10-15 cm pod powierzchnią, nie szkodzi, jeżeli nawet czasem wyskoczy Ci blacha nad wodę), zwijaj żyłkę naprawdę szybko - Bolek zdąży zaatakować, a jak spudłuje, to zdąży jeszcze zawróciuć i zaatakować powtórnie, na bank będzie szybszy niż Twoje zwijanie, to naprawdę bardzo szybka ryba

To tyle tytułem porad. Reszta - w praniu ;) Pochwal się potem sukcesami.
_________________
CATCH & EAT
www.cb-mania.pl - prawdopodobnie najlepsze forum o CB radiu ;)

https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks - bo prawdziwa wolność ma tylko dwa koła

"Po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot? Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego." Coma
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Borsuck 
spinningista

Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Posty: 703
Skąd: Nowa Huta


Wysłany: Wto Sie 25, 2009 21:30   

Jak złowić bolka? Oto pytanie zasadnicze ;)
Moro i ukryj się w krzakach jak Rambo w I części. Żyłka 0,16 mm dostosowana do koloru wody!
Nie korzystaj z krętlika z agrafką!
Spróbuj na czarnego albo brązowego jiga i poskacz nim nieco dalej od brzegu po dnie.
Zaopatrz się w całą baterię przynbęt boleniowych! Na którąś może siądzie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
6nt 
SGL-W


Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Posty: 575
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: Warszawa


Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:14   

Borsuck, tak się Bolka łowi w Wiśle albo w Bugu - zobacz w Nysie np. w okolicach Paczkowa - tam moro, cienka maskująca żyłka itp nie są do niczego potrzebne. Tam te wariaty zatłuką na śmierć pierwszą blachę, jaką im się pod nos rzuci.
_________________
CATCH & EAT
www.cb-mania.pl - prawdopodobnie najlepsze forum o CB radiu ;)

https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks - bo prawdziwa wolność ma tylko dwa koła

"Po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot? Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego." Coma
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AdSense

Skąd: Mountain View
Pomógł: nie raz
Borsuck 
spinningista

Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Posty: 703
Skąd: Nowa Huta


Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:23   

Skoro kolega wspomniał, że nikt bolenia nie może złowić, to podałem mu kilka szczegółów co zrobić by zwiększyć swoją szansę. W Nysie nie łowiłem i się nie wybiram, a miejsc, gdzie można złowić bolka bez problemu mam u siebie pod nosem ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
vamossss 

Pomógł: 2 razy
Posty: 52
Skąd: Dąbrowa Górnicza


Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:27   

Dzięki za odpowiedzi, w sobotę jadę nad jeziorko ze spinningiem, jutro kupię parę woblerów, i jakieś wahadłówki. Czyli przynętę prowadzić przy powierzchni i szybko. Ale jest sens daleko rzucać jak bolenie tam atakują przy samym brzegu? (jak wcześniej pisałem)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
orzech66666 
orzech66666


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Posty: 126
Skąd: Bełchatów


Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:33   

ciskasz daleko i zwijasz jak będzie napływał na drobnicę może uderzy w twoją przynętę
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vamossss 

Pomógł: 2 razy
Posty: 52
Skąd: Dąbrowa Górnicza


Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:44   

Ok dzięki wszystkim
Postaw piwo autorowi tego posta
 
6nt 
SGL-W


Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Posty: 575
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: Warszawa


Wysłany: Śro Sie 26, 2009 08:29   

Borsuck napisał/a:
Skoro kolega wspomniał, że nikt bolenia nie może złowić, to podałem mu kilka szczegółów co zrobić by zwiększyć swoją szansę.


Ależ ja tego nie neguję, Borsuck, ja tylko podrzuciłem hasło odnośnie moich doświadczeń z tą świetną sportową rybą (IMHO nie bardzo nadającą się do jedzenia...).
_________________
CATCH & EAT
www.cb-mania.pl - prawdopodobnie najlepsze forum o CB radiu ;)

https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks - bo prawdziwa wolność ma tylko dwa koła

"Po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot? Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego." Coma
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AdSense

Skąd: Mountain View
Pomógł: nie raz
Wyświetl posty z ostatnich:   

» Wędkarstwo, strona główna » Łowienie poszczególnych gatunków » Drapieżniki » Boleń

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl Forum - GrzegorzM ©

Administracja nie odpowiada za materiały publikowane przez użytkowników. Użytkownik rejestrujac się na forum w pełni odpowiada za publikowane przez siebie wiadomosci. Wszelkie roszczenia w sprawie opublikowanych tresci prosimy zgłaszać do ich autorów.

Ku pamięci Ś.P. Jarogiego

strzalkaMapa Forum