Forum wędkarskie- wędkarstwo Forum wędkarskie- wędkarstwo Największe forum wędkarskie w Polsce (dawne Wedkowanie.net). Wędkarstwo, PZW, filmy wędkarskie, metody połowu, testy sprzętu, przynęty i zanęty, łowiska, zdjęcia i gry wędkarskie. Posiadamy ponad 10 tysięczną społeczność, która napisała już przeszło 130 tysięcy wiadomości. Weź udział w dyskusji i dołącz do nas już dziś!
Użytkownicy Mapa użytkowników Filmy Wędkarskie Dzienniki wędkarskie Targowisko Wyszukiwarka Album zdjęć  Kontakt 

Woblery własnej produkcji ciąg dalszy

lechuss18 
catch and eat


Okręg PZW: Nowy Sącz
Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Posty: 299
Otrzymał 19 piw(a)
Skąd: Nowy Sącz/Kraków


Wysłany: Nie Mar 18, 2012 21:20   

Supełek na żyłce
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AdSense

Skąd: Mountain View
Pomógł: nie raz
mmyk 


Wiek: 37
Posty: 92
Otrzymał 33 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała


Wysłany: Nie Mar 18, 2012 21:20   

Punkfish napisał/a:
Dokładnie tak jak mmyk, pisze długo zastanawiałem się też czy umieścić je w gół czy poziomo i zostało poziomo myślę, że drobna falka będzie nimi fajnie ruszała.


Jedynie czego nie wymyśliłem to jak wycinać pięknie ster i równo :D może jakaś porada ?
Chodź dla mnie piękno jest zaraz za pracą.


Wycięcie miejsca na ster w tak małych woblerach jest trudne, ja od dawna stosuję mikro narzędzia w postaci frezów, ściernic są wśród nich mini tarcze do ciecia
zamiesciłem stronę ale administrator ją zablokował i dał ostrzeżenie :(
tam pokazano taki zestaw narzędzi

praca z takim osprzętem to czysta przyjemnośc :)
ściernicą kulistą można pięknie wykonać oczodoły pod oczy 3D super sprawa
tutaj pokazano wykonanie oczodołów sciernicą
http://www.youtube.com/watch?v=MYUeNwDMRm0
Ostatnio zmieniony przez mmyk Nie Mar 18, 2012 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Bączek 
Moderator



Ulubiona metoda: Feeder
Okręg PZW: Zamość
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Posty: 371
Otrzymał 197 piw(a)
Skąd: Michalów


Wysłany: Nie Mar 18, 2012 21:29   

Cytat:
A jak robicie te kolanka na nóżkach? Sklejacie ze sobą 2 kawałki?



Supełek wiążesz, ja robię to z czarnej żyłki 0.20 Chociaż ostatnio zauważyłem że jeszcze lepszym materiałem jest sierść z kłębu dzika, z grzbietu, świetnie się wiąże i znacznie lepiej zachowuje w wodzie niż żyłka..

Przykład mało widoczny ale jest luzik
Ostatnio zmieniony przez Bączek Nie Mar 18, 2012 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Punkfish 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 29
Posty: 531
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: nad wody


Wysłany: Nie Mar 18, 2012 21:31   

mmyk napisał/a:
Wycięcie miejsca na ster w tak małych woblerach jest trudne, ja od dawna stosuję mikro narzędzia w postaci frezów, ściernic są wśród nich mini tarcze do ciecia
zamiesciłem stronę ale administrator ją zablokował i dał ostrzeżenie :(
tam pokazano taki zestaw narzędzi


Źle zrozumiałeś. Chodziło mi o to jak wyciąć ster ładnie z poliwęglanu nie miejsce na ster :) z tym sobie poradziłem myśle, że zbytnie kombinowanie to przesada, a rozwiązałem to w ten sposób ze w miejscu łączenia głowy i tułowia jest wgłębienie czy tam pancerzyka i od spodu również jest i właśnie w tym miejscu od spodu wklejam ster.

Fakt, że płytko wklejony ale sam ster jest nie wielki a wsadzenie głęboko steru myślę, że ingerowało by w stelaż.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
mmyk 


Wiek: 37
Posty: 92
Otrzymał 33 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała


Wysłany: Nie Mar 18, 2012 21:36   

Punkfish napisał/a:
mmyk napisał/a:
Wycięcie miejsca na ster w tak małych woblerach jest trudne, ja od dawna stosuję mikro narzędzia w postaci frezów, ściernic są wśród nich mini tarcze do ciecia
zamiesciłem stronę ale administrator ją zablokował i dał ostrzeżenie :(
tam pokazano taki zestaw narzędzi


Źle zrozumiałeś. Chodziło mi o to jak wyciąć ster ładnie z poliwęglanu nie miejsce na ster :) z tym sobie poradziłem myśle, że zbytnie kombinowanie to przesada, a rozwiązałem to w ten sposób ze w miejscu łączenia głowy i tułowia jest wgłębienie czy tam pancerzyka i od spodu również jest i właśnie w tym miejscu od spodu wklejam ster.

Fakt, że płytko wklejony ale sam ster jest nie wielki a wsadzenie głęboko steru myślę, że ingerowało by w stelaż.


Jak wyciąć ster?
szablon na poliwęglan i rysujesz ster, szczypcami obcinasz zostawiając nadmiar, na krażek szlifierski taki na rzep (wiertarka) papier 150 szlifujesz do lini narysowanego steru
wychodzi jak z fabryki
poliwęglan to obrabialny materiał warto to wykorzystać :)
Ostatnio zmieniony przez mmyk Nie Mar 18, 2012 21:42, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
AdSense

Skąd: Mountain View
Pomógł: nie raz
opus 
side of the river


Pomógł: 9 razy
Posty: 129
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Tarnów


Wysłany: Nie Mar 18, 2012 21:38   

mmyk napisał/a:


,,cudze chwalicie swego nie znacie", super wobki :okok:
wklejasz ster po lakierowaniu?
Ja od kliku lat ostatnie lakierowanie wykonuję w ten sposób że trzymam wobler za ster wkladam do lakieru w pojemniku prostokatnym, lakier przykrywa spoinę klejową i zakleja mikro dziurki, kiedyś wziąłem wobler w którym był ster wklejony na samym końcu po lakierowniu i zanurzyłem w przezroczystym naczyniu, okazało się że ze spoiny steru wychodzą mikro pęcherzyki
Ktoś zapyta dlaczego nie lakieruję całego, dlatego że łowię często w rzekach ster ocierając o kamienie spowoduje że lakier się odklei a ster stanie się matowy :(


Dzięki :) Ster wklejam przed malowaniem, taki mam już nawyk. Po wklejeniu obciążenia, nałożeniu szpachli i kolejnej warstwy lakieru, sprawdzam pracę i wklejam ster, później malowanie i kolejne warstwy lakieru więc nie ma obawy o pęcherzyki itd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Punkfish 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 29
Posty: 531
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: nad wody


Wysłany: Nie Mar 18, 2012 21:42   

Aha to spróbuje tak jak mówisz.
Stery to ja potrafię rysować luzik , chodziło mi o to by były idealnie równe ja wycinam nożyczkami pilnik i papier ścierny jednak to mnie nie zadowala, fakt ze te nie znaczne nie równości raczej wpływu nie maja ale estetycznie to zawsze jakoś źle.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
mmyk 


Wiek: 37
Posty: 92
Otrzymał 33 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała


Wysłany: Nie Mar 18, 2012 21:48   

Punkfish napisał/a:
Aha to spróbuje tak jak mówisz.
Stery to ja potrafię rysować luzik , chodziło mi o to by były idealnie równe ja wycinam nożyczkami pilnik i papier ścierny jednak to mnie nie zadowala, fakt ze te nie znaczne nie równości raczej wpływu nie maja ale estetycznie to zawsze jakoś źle.


idealnie równo nożyczkami nie wytniesz poliwęglan jest dość twardy, i tak musisz długo szlifować
zrób tak jak napisałem, spróbować zawsze możesz
nadmiar zostaw tak ok 1,5 mm od linii narysowanego steru i szlifuj delikatnie naciskaj, praca idzie jak po maśle :>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Fishhunter 
Spinning


Wiek: 27
Posty: 62
Skąd: Białystok


Wysłany: Pon Mar 19, 2012 18:46   

A oto moje woblerki zrobione kilka dni temu.. Niestety z 11 sztuk tylko 3 pracują poprawnie... Szkoda, ale człowiek uczy się na błędach. Moje woblerki są niestety bez porównania z waszymi, podziwiam kolegów, którzy tworzą tak idealne cudeńka.
















Może kiedyś dojdę do takiej klasy jak wy .. :uoee:
_________________
Catch and release.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tubul94 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Posty: 29
Skąd: Tuchów


Wysłany: Pon Mar 19, 2012 19:45   

@Fishhunter ładne wobki :) a probowałeś pokombinować ze sterem przy tych co nie pływały? :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AdSense

Skąd: Mountain View
Pomógł: nie raz
Wyświetl posty z ostatnich:   

» Wędkarstwo, strona główna » Sprzęt wędkarski » Zrób to sam! » Woblery własnej produkcji ciąg dalszy

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl Forum - GrzegorzM ©

Administracja nie odpowiada za materiały publikowane przez użytkowników. Użytkownik rejestrujac się na forum w pełni odpowiada za publikowane przez siebie wiadomosci. Wszelkie roszczenia w sprawie opublikowanych tresci prosimy zgłaszać do ich autorów.

Ku pamięci Ś.P. Jarogiego

strzalkaMapa Forum